Michal je zkušený lektor a psycholog, který ve své práci propojuje zážitkovou pedagogiku, hodnotové vzdělávání, psychologii a systemickou práci s jednotlivcem i skupinou – vždy s důrazem na bezpečné a respektující prostředí.
Během své profesní dráhy stál u zrodu řady inovativních programů: vytvořil projekt osobnostního rozvoje na Stojanově gymnáziu, podílel se na tvorbě metodiky osobnostního rozvoje na ScioŠkolách, byl součástí systémových projektů MŠMT a podílí se na dlouhodobé podpoře škol a dalších zařízení (sociální a zdravotnické služby) v náročných situacích – od práce se skupinami v rámci šikany přes krizové intervence a podpůrné programy pro ohrožené děti až po supervize a mentoring pro pracovníky v pomáhajících profesích.
Vystudoval psychologii, zážitkovou pedagogiku i manažerskou psychologii, v současnosti si dokončuje výcvik v kognitivně-behaviorální terapii (KBT). Pracoval jako odborný garant programů zaměřených na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, pravidelně přednáší budoucím pedagogům a sociálním pracovníkům, vede lektorské a mentoringové programy a působí jako školní psycholog a metodik prevence v Pedagogicko-psychologické poradně.
Jeho přístup je praktický, lidský a hluboce ukotvený v respektu k náročnosti práce všech, kdo pracují s dětmi a mládeží – ať už ve škole, v rodině, v poradně nebo v terénu. Věří, že změna se děje v každodenním vztahu, a že klíčovou kompetencí pomáhajících profesí je umět být s druhým člověkem citlivě, kompetentně a se zdravou mírou odvahy.