V posledních letech se vzdělávání pedagogů proměňuje rychleji než dříve. Školy čelí vyšším nárokům, technologickému pokroku a tlaku na individualizaci výuky. Není tedy divu, že do popředí zájmu se dostává neurověda – obor, který učitelům nabízí vědecky ověřené postupy, jak zlepšit učení, motivaci i duševní pohodu žáků.
Neurověda odpovídá na otázky, se kterými se pedagogové setkávají denně:
Jak funguje paměť a jak ji efektivně podporovat?
Proč se děti někdy nedokážou soustředit – a jak jim s tím pomoci?
Jak mozek reaguje na stres, emoce či digitální technologie?
Jak vést výuku tak, aby rozvíjela kreativitu a vnitřní motivaci?
A právě proto vznikla konference Neurověda ve vzdělávání, která už několik let přináší učitelům, lektorům i rodičům praktické návody, jak tyto poznatky uplatnit ve škole i doma. Úž nyní se častníci mohou těšit a hlásit se na XI. ročník konference Neurověda ve vzdělávání, který se uskuteční 25. 3. 2026 v Hotelu DUO Praha. V přátelském prostředí s coffee breaky a obědem formou bufetu si vyzkouší techniky podložené výzkumem a odnesou si tipy, které lze okamžitě využít v praxi.
Konference však není určena jen pedagogům. Znalosti z neurovědy ocení také lektor, HR manažeři či rodiče, kteří chtějí porozumět fungování mozku a využít tyto poznatky k efektivnímu vzdělávání sebe i svých žáků či zaměstnanců.
Účastníci se mohou těšit na odborné přednášky i praktické workshopy, kde si osvojí metody podporující paměť, mozkové funkce a využití moderních technologií ve výuce. Mezi řečníky hlavního programu budou Prof. MUDr. David Netuka, Ph.D., přednosta Neurochirurgické a neuroonkologické kliniky, a Mgr. Jiří Halda, speciální pedagog a rodinný terapeut, kteří přiblíží, jak mozek funguje a jak jeho poznatky efektivně využít při práci s dětmi.
Na závěr je jasné jedno – znalosti z neurovědy nejsou jen teoretickou zajímavostí. Mohou být praktickým nástrojem, který učitelům, lektorům i rodičům usnadní práci, zvýší motivaci žáků a zlepší efektivitu výuky.
Program a vstupenky na konferenci - Neurověda ve vzdělávání XI: